محل تبلیغات شما

یکی از روشهایی که در هنگام مذاکره ببمنظور کسب امتیاز بیشتر از طرف مقابل میتوان به کار گرفت این است که پس از دریافت پیشنهاد فروشنده بپرسید، آیا بهترین پیشنهاد شما همین است؟  شاید تعجب کنید ولی بسیاری از فروشندگان در برابر این سوال، قیمت خود را پایین می آورند یا مزایای بیشتری را پیشنهاد می کنند. چرا؟ چون معمولا بهترین پیشنهاد قابل فروش در اولین مرحله ابراز نمی شود و حاشیه ای برای چانه زنی درنظر گرفته می شود. این شیوه بیشتر برای مواجه با فروشندگانی موثرتر است که از یک راهبرد معین قیمت گذاری تبعیت نمیکنند لذا قیمتهای هر معامله را بر اساس تجربیات و اطلاعات خریدار تعیین میکنند. شما با پرسیدن این سوال، فروشنده را نسبت به میزان اطلاعات خود دچار تردید میکنید و او نیز برای از دست ندادن فروش یا اعتماد شما احتمالا از موضع اولیه خود بر میگردد.

مواجهه برعکس

حالا اگر شما فروشنده باشید و کسی چنین سوالی پرسید چه میکنید؟ همانطور که در بالا اشاره کردم، تغییر موضع فروشنده بصورت ضمنی بدین معنی است که فروشنده در پیشنهاد اولیه خود صادق نبوده است. به همین دلیل تخفیف دادن و کاهش قیمت میتواند اعتماد مشتری را به فروشنده خدشه دار کند. راه مواجهه با این ترفند این است که از قبل مزایای محصول را طبقه بندی کرده باشید و در برابر این سوال بگویید که قیمت کالا  مثلا با این فهرست مزایا و آپشن ها مقطوع است ولی چنانچه تمایل داشته باشید میتوانیم برخی از مزایا را حذف نموده و قیمت ارزان تری پیشنهاد کنیم. انتخاب با شما

فراموش نکنید که تخفیف بی علت، اعتماد خریداران هوشمند را از بین می برد.

ترفند 6: گیر کردن سوزن

ترفند 5: این که گفتی یعنی چی؟

ترفند 4: انتخاب با شما

فروشنده ,پیشنهاد ,قیمت ,ترفند ,همین ,مواجهه ,است که ,که از ,بهترین پیشنهاد ,این سوال، ,در برابر

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

داستان های ایرانی